WEG MET DIE REGENTON
's-Hertogenbosch, 31 januari 2019

Verschillende partijen pleiten bij de waterschapsverkiezingen op 20 maart weer voor het subsidiëren van een regenton. Veel administratie en eigenlijk een (leuke) wassen neus. Wil je als particulier echt je verantwoordelijkheid nemen, dan zorg je ervoor dat wanneer je een huis bouwt of je tuin herinricht, het water de grond in kan.
Gemeenten zouden voor (nieuw-)bouw best eens kunnen uitrekenen wat er gebeurt als er 150 mm neerslag in een uur valt. Deze buien komen jaarlijks in Nederland wel ergens voor. U wilt niet weten hoeveel water er dan bij u in de keuken staat!

Is het acceptabel dat uw regenwater bij de benedenburen binnenstroomt?

Als we komende 30 jaar allemaal de juiste stappen zetten maken we dit probleem een stuk kleiner. Het begint wel met de realiteit onder ogen te zien!
Ik roep iedereen op om deze zomer een avond te besteden aan het ontkoppelen van een regenpijp in plaats van achter de computer een subsidie proberen binnen te slepen voor een regenton. Dat is pas echt duurzaam en gezond actief! Weg met die regenton!

Meer lezen over dit interessante onderwerp? Klik dan hier.

William de Kleijn
Lijsttrekker VVD Waterschapsverkiezingen 20-03-2019